Modern zamanlarda ortaya çıkan bir problem:
Acaba Kur’an-ı Kerim’e delalet eden Mushaf-ı Şerif’e gösterilmesi gereken hürmeti kaybettiğimiz için mi ahkâm-ı ilahiyye ‘yi hafife alır olduk, yoksa ahkam-ı ilâhiyeyi hafife aldığımız için mi Kur’an-ı Kerim’e saygı gösterme meselesini kulak arkası eder olduk?
إن ذُكر الصالحون فلستَ فيهم ، وإن عُدَّ الأبرار فما أنت معهم ، وإن قام العُبَّاد لم تُرَ بينهم ، ويحك! أتطمع في الحصاد ولا بَذْر لك ، أترجو الأرباح ولا تجارة معك ؟!.
التبصرة لابن الجوزي (٤٥٠/٢)
مواعظ_رمضانية_لابن_الجوزي (٣٠)
Salihler anıldığında sen onlardan değilsin, ebrarlar sayıldığında sen onlarla beraber değilsin, abidler kalktığında onların arasında görülmezsin, YAZIK SANA! Hasadı gözlüyorsun tohumun yok, kâr umud ediyorsun ama ticaretin (bile) yok!
İbni Cevzi Rahîmehullâh
“Nesh teorisi” diye bir şey yoktur; “nesh vakıası“ diye bir şey vardır. Sahabe’den bize kadar intikâl etmiş menkulatın Efendimiz ص ile irtibâtı dolayısıyla Ehl-i Sünnet, Sahabe’ye رع farklı bir epistemolojik mevki tanımıştır.