Bazı ayrılıklar güzeldir. Allah bilir, biz bilmeyiz. Resulullah (s.a.v) çok sevdiği evini bırakıp hicret etmeseydi, belki de bugün Medine olmayacaktı, Medine olmasaydı belki de biz olmayacaktık. Hz. İbrahim (a.s) sevdiği eşi Hacer validemizi terk etmeseydi bugün zemzem suyu bulunabilir miydi? Kabe yapılabilir miydi? Halbuki birbirlerini çok seviyorlardı. Kays, eğer Leyla’dan ayrı kalmasaydı belki de Mecnun olmayacaktı, böylelikle tarihte yaşamış normal bir vatandaş olup ölecekti. Biz Leyla’dan Mevla’ya nasıl varılır bilemeyecektik. Yavuz Sultan Selim Han eğer babasından ayrılmayı tercih etmeseydi sekiz yıldaki ilerleme belki seksen yılda ancak başarılabilecekti. İbrahim Ethem eğer tacı tahtı terk etmeseydi bugün ismini hangimiz bilecektik? Hangi şair aşkından ayrı kalmadıkça dünyayı sarsacak şiirler yazabilmiş? Hangi yazar, sevdiğinden ayrı kalmadıkça milyonlarca defa okunabilmiş? Hangi insan, körü körüne bağlandığı birinden, bir şeyden ayrı kalmadıkça asıl olması gereken insan olabilmiş?
Çünkü ayrılıklar, insana yeni arayışlar getirir. 💐