"Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı hem aptallık, hem inanç devriydi hem de kuşku, aydınlık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi, hem umut baharı hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu, hepimiz ya doğruca cennete gidecektik ya da tam öteki yana ..."
"Bu çağ ter banyosu çağıdır, okyanusların fokurdadığı, yer altının çatırdadığı, gezegenin bir anaforcasına vızır vızır döndüğü ve elbet her şeyin kökünün kurumasının mukadder olduğu bir çağ."
Rimbaud