Yaşama yansıyan parlak bir yıldız gibi
Böyle bir ayna için pek tatlı bir imge
Daha biçimini kalıbını bulmamış sevimli bir yaratık ki
Daha açılmamış o güzelim gül koncası
Kitapta genel olarak bahsedilen konu "Kölelik".Onların yaşadığı zorluklardan bahsedilmiş ve hakları savunulmuştur .Söylenene göre kitabın köleliğin kaldırılmasında çok büyük bir etkisi olmuş ve ilk çıktığı zamanlarda Amerika'da çok büyük bir etki uyandırmış,çok fazla tartışmaya sebep olmuştur.
Kitap uzun ve bitirmesi zor olsada bence kesinlikle okunması gereken bir kitap. Birçok farklı ve zor hayattan bahsederek empati kurmamızı sağlıyor.
Ayrıca önemli dünya klasiklerinden biri.