Bir ülkenin ekonomik olarak kalkınmışlık seviyesini anlamak için asıl bakmamız gereken veri o ülkenin kendi içinde nereden nereye geldiği değil o ülkenin dünyada nereden nereye geldiğidir.
Dünyanın her yerinde aynı dümen dönüyor. Çünkü insanın düşünce biçimi böyle! Konuştuğu dile bile yansımış! Mesela, Türkçede sadaka diye bir kelime var. Ve bu kelime, yine Türkçede başka bir kelimeyle aynı kökene sahip. O kelime sadakat. Düşünebiliyor musun? Sadakayla sadakatin kökeni aynı. Niye sence? Çünkü birilerinin sana sadık kalmasını istiyorsan onlara sadaka vereceksin. Ama tabii bunun için de ilk yapman gereken şey, insanları sadakaya muhtaç hale getirmek!
…Bu nefretin temelinde son derece basit bir neden yatıyordu: Olmak istediği yerde değildi ve yapmak istediği işi yapmıyordu. Dolayısıyla konunun İstanbul’la hiçbir ilgisi yoktu. Dünyanın herhangi bir şehrinde de yaşıyor olabilirdi…
…İnsanın bedeniyle aklının aynı koordinatlarda olmaması bir felaketti!
bukitaptanevar
@surukali
·
Çünkü bu şehir bir uyuşturucu! Buraya gelen öyle bir uyuşuyor ki nasıl bir cehennemde yaşadığının farkında bile değil! İstanbullu dediğin aslında bir bağımlı! Sırf İstanbul’da yaşayabilmek için her gün kendini satan bir zavallı.