Şeytan beni kucaklayıp ağladı
Neden ağladığını sorduğumda;
Bana şöyle cevap verdi; "...Çünkü insanlar, bütün kötülükleri bana yükleyip kendi vicdanlarını susturuyorlar," dedi.
"Bir insan hata yaptığında beni suçluyor, öfkesini, kıskançlığını, yalanını bana bırakıyor. Oysa çoğu zaman seçim onların oluyor.
Benim adımı anarken kendilerini unutuyorlar. İşte bu yüzden ağlıyorum; çünkü en büyük kötülük, kendi karanlığını görmekten kaçan kalplerde büyüyor."
Şeytan sustu. Ben ise ilk defa onun gözlerinde korkudan çok, derin bir yalnızlık gördüm.