Diana

Puan vermedi·272 syf.·
2024 23. kitabı
Yazarı çoğumuz Gece Yarısı Kütüphanesi adlı kitabıyla tanıyoruz. Gece Yarısı Kütüphanesi'ni ben sevmiştim. Yazı dili akıcıydı ve konu bakımından da ilginçti. Okuması oldukça keyifli olmuştu benim için. Bu kitabı ise diğer kitaplarından daha farklı. Rahatlama Kitabı için kişisel gelişim kitabı da diyebiliriz. Ben bu tarz kitapları okumayı seven birisi değilim. Ama yine de ilgimi çeken birkaç nedenden dolayı aldım. Yazar, kendi zor dönemlerinden de bahsederek (kendisi intihara meyilli depresyon, panik ataklar gibi psikolojik sorunlarla mücadele etmiş.) hayatın acı dolu yanları olduğu kadar, bunları aşabileceğimiz güce de sahip olduğumuzu söylüyor. Özellikle umuda sarılmanın ve dayanmanın bizlere farklı kapılar aralayacağından bahsediyor. Kitabın içinde başka yazarlardan alıntılar, film ve müzik listeleri, yemek tarifleri ve başka insanların ilham veren hayat hikayeleri gibi şeyler de var. Kitabın en sevdiğim kısmı, bilmediğim bazı insanları tanımak oldu. En etkilediğim kişi şüphesiz Nellie Bly olmuştur. Kitaba ara verip, kendisini araştırmaya bile koyulduğum bir an oldu. Hayatı ve kişiliği beni gerçekten çok etkiledi. Toparlayacak olursam, kitap benim için "inanılmaz" değildi. Zaten bu tür kitaplar çoğunlukla birbirine benzer. Kitap bitince kendimi süper iyi hissetmeye de başlamadım. Ama okuduğum için mutluyum. Nellie Bly gibi çarpıcı insanların hayatlarını öğrenmek güzeldi. Zor günlerden geçerken bizlere umut dolu bir sürü önerilerde bulunan ve mümkün mertebe "rahatlatabilecek" bir kitap. •••• ● "Siz kötü bir günden, haftadan, aydan, yıldan hatta bir on yıldan daha fazlasısınız. Farklı olasılıklar içeren bir geleceksiniz." ● "Bugünlerde umudu bulmakta herkes zorlanabilir. Küresel pandemiler, vahşi adaletsizlikler, siyasi çalkantılar ve göze çarpan eşitsizlikler
1000Kitap
Rahatlama KitabıMatt Haig · Domingo Yayınevi · 20225,6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·160 syf.·
2022 8. kitabı
Nihan Kaya benim için çok özel bir insan. Onun kitaplarını okumak, içimdeki isyanın dile gelmesi demek. Bunca yıldır sustuğum her şeyi haykırmak demek. Düştüğüm yerden kendimi kaldırmak demek. Sesimi bulmak ve konuşma cesareti bulmam demek. Kitap dolu doluydu. Değindiği konular, anlatılanlar hayatın içinde ne yazık ki başımıza gelenler. Bazı konular okurken sizi çok rahatsız edecek -etmelidir de- bazen kitaptan uzaklaşmak, nefeslenmek isteyeceksiniz. Yarattığı etki ve değindiği konular muhteşemdi. Nihan Kaya'nın kalemini çok seviyorum. Eğer hâlâ hiç okumadıysanız ya da okumak için bekliyorsanız, bence hiç zaman kaybetmeden okumaya başlayın derim. "Hiç kimse feda edilmeyi hak etmez. Hiç kimse. Hangi yaşta olursak olalım, hangi ırktan, hangi cinsiyetten, hangi coğrafyadan, hangi sınıftan olursak olalım hiçbir şey mazeret olamaz feda etmeye ve edilmeye. Hiç kimse kendisini feda etmeye yanaşmadığı için özür dilemek zorunda değildir. Kendisini feda etmeyi reddedenlerin yaptığı, hiç kimseye saygısızlık, hiç kimseye hürmetsizlik, kibir ve küstahlık değildir. Var olmanın onurudur sadece. Var olduğumuz için kimseden özür dilemek zorunda değiliz. O veya bu şekilde var olduğumuz için de."
Edebiyat
Seni Feda EtmeyeceğimNihan Kaya · Eksik Parça Yayınları · 2021720 okunma
Puan vermedi·192 syf.·
2022 4. kitabı
Rupi Kaur'un diğer kitaplarını okumuş ve beğenmiş olanınız varsa, bu şiir kitabının da, diğerleri kadar güzel olduğunu ve beğenebileceğinizi söyleyebilirim. Ancak Kaur'un ikinci kitabından sonra, bu kitabını biraz "kendini tekrarlamış" olarak buldum. Zor ve sancılı duygularımızı anlatmakta zorlandığımız yerde, Rupi Kaur, kısacık cümlelerle o duyguları özetliyor. "İşte bunu hissediyorum!", "ben de böyle düşünüyorum!" derken buluyorsunuz kendinizi. Bir çırpıda okunan, farklı türdeki yaralarımıza şefkatle dokunan, iyileştirici şiirlere sahip Rupi Kaur. Ve kitaplarındaki çizimleri de bir o kadar güzel! Son olarak, diğer kitaplarına yapılan incelemelerde, Kaur'un şiirlerinin "basit", "abartılmış", "hiçbir şey katmayan" olarak niteleyenler olmuş. Başkasının zevkinden bize ne? Tabiki. Ancak bu şiirlerin "bir şey katmayan" şiirler olduğunu söylemeyi de, haksızlık olarak görüyorum. Ne türden bir katkı aranıyor da, bu şiirlerin içinde bulunamıyor, anlamadım doğrusu. Gerçeklerle yazılmış, açıkça kanayan bir yarayı işaret eden, ortak dertlerimizden ve mücadelelerimizden bahseden Kaur'un, çok şey kattığını düşünüyorum. Yine de, herkesten her şeyi aynı şekilde sevmesini ve düşünmesini beklemek çok hayalci bir yaklaşım olur. O nedenle, dilerim Rupi Kaur'un şiirlerini okurken, en az benim kadar keyif alırsınız. :) "bedenim dipsiz bir kuyu başka dünyalara açılan aramaya gerek yok başka hiçbir yeri ihtiyacım olan her şey daima bende gizli"   – evim
Şiir
Bu Beden Benim EvimRupi Kaur · Pegasus Yayınları · 20221,487 okunma