Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İRADE SAHİBİ İNSAN...
- "Fizik dünyayı kabul edici kuşatan hayvan beden, nefsinde bütün varlık nevilerini kabul edici-değerlendirici istidada sahib insandır; ihsaslar kendilerine bir şey göndermeden, uzuvlar bir şeyi idrak edici değildir… Fizik ve metafizik (Mavera-üt tab’ ve Mavera-üt Tabia’) içinde onları tasarruf edebildiği nisbette kuşatan olan insan, beden uzuvları kalb ve beyinden 5 duyu organlarına kadar, bu seçiciliğe uygun yaratılıştadır; irade sahibi…"
Sayfa 69 - 70 İBDA YayınlarıKitabı okudu
İNFİTAR Suresi’nin ilk üç âyetinin Bâtın büyüklerinden tefsiri: (1) Sema yarıldığı zaman - “hayvanî ruh seması, insanî ruhtan kopup zeval bulduğu zaman”… (2) Yıldızlar döküldüğü zaman - “yıldızlardan kasıd, 5 hasse-duyu ve bir hayevan olan bedenin, duyuların dökülmesinden kasıd ölüm gerçekleştiği zaman”… (3) Denizler fışkırtılarak birbirine karıştığı zaman - “4 temel unsur olan cisimler, denizlerden kasıd bu; her bir unsurun kendi aslına dönmesini engelleyen berzah’ın kaldırılmasıyla birlikte birbirine karıştığı zaman. Burada bahsedilen Berzah, bedeni oluşturan cüzlerin asıllarına dönmesini engelleyen, Mavera-üt Tabia’ ile Mavera-üt tab’ arasında perde olan içgüdü nitelemesine giren kuvvelerdir”…
Sayfa 65 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
MAVERA-ÜT TABİA: METAFİZİK ve KÖK BİRLİĞİ...
- " (...) KUVANTUM dünyası; Mevera-üt tab’, inceldikçe, kablî fikirlerini “mavera-üt tabia”dan alan… Mevera-üt Tabia’nın mutlak hakikati İslâm, tecellisi Berzah Âlemi… İlk dil ve ilk fikir, İlk İnsanla; ve ilk insan, İlk Peygamber… Onun devrinde kardeşlik, “kardeşlik hakikati” Berzâh’a nisbetle, imân dışında, kendisine cismani heyet olarak nasıl bir ilişki seçti… Meselâ kök birliğinin dallarda akrabalık meyvesi vermeyeceğini, diyelim elma ağacına tutturulmuş bir armut aşısı, göstermeye yeter…
Sayfa 733 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
"Kadınlara da söyle süslerini göstermesinler." Nur Suresi 31 Hüsn olsa da vacib'üt-tecelli Gizler onu Hak nikab içinde Ağyarına gösterir mi Hurşid Didârını hiç o tâb içinde Örtünün kendisi de kadının bir süsüdür.