Yaşamda gerçekten bir anlam varsa, o halde ıstırapta da bir anlam olmalıdır. Istırap, kader ve ölüm gibi yaşamın alaşağı edilemez bir parçasıdır. Istırap ve ölüm olmadan insan yaşamı tam olmaz.
Sanırım “Mantığını kaybetmene yol açan şeyler vardır ya da kaybedecek bir mantığın yoktur.” diyen Lessing’di. Anormal bir duruma anormal bir tepki normal davranıştır.