9/10
·188 syf.··
2021 2. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2021 13:53
Kitap bittikten sonra akıllarda cevaplanması beklenen sorular bırakıyor bizlere. Başkalarının vermiş olduğu kararlara saygı duymalıyız,evet, ama eğer bu karar kişiyi bir felakete sürükleyecek olsa bile mi? Siz ne yapardınız, bir sır gibi saklar mıydınız yoksa kişinin onuru kırılacak olsa bile onu felaketin eşiğinden kurtarır mıydınız? Bu muhteşem kitabı okumanızı ısrarla tavsiye ediyorum. Kitabı okuduktan sonra 2008 yapım olan "the reader" filmini de izleyebilirsiniz, ama önce kitap bence. Keyifli okumalar...
OkuyucuBernhard Schlink · İletişim Yayıncılık · 20144,619 okunma
9/10
·192 syf.··
2017 15. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2017 00:06
Spoiler vardır. Geçen aya kadar Bernhard Schlink’in adını bile duymamıştım. Taki Melih Elal Okuma grubunda bu kitabın okunacağı söylenene kadar. Kitabı okulun kütüphanesinde rafta gözükmesine rağmen bulamayınca bisikletime atladım ve soluğu kitapçıda aldım. Kitapla ilgili bir bilgim olmadan başladım kitaba. İlk sayfalarda gördüm ki 15 yaşındaki bir hasta gencin (Michael Berg) 36 yaşındaki Hanna Schmitz ile olan ilişkisini anlatıyor. Hem de baya açık bir şekilde. Kafamda baya soru oluşmaya başladı. Acaba bir kitap okuma grubunda niye böyle bir kitap seçilmişti? Hem de abinin biri hep birlikte filmini de izleyelim diyor falan. Tam tövbe tövbe diyecekken kitapta ilginç olaylar olmaya başladı. Hanna, oğlancık dediği Michael ile ilişkiye girmeden önce Michael’e sesli bir şekilde kitap okutturuyordu. Michael’ı sanki denek bir fare gibi kullanıyordu diyebiliriz. Tabi bu sırada Hanna her daim Oğlancık’ı başarılı olmaya da yönelttiriyordu. Michael’in bir anda hayatı değişmişti. Kimseye Hanna ile olan ilişkisini söylemiyorken herkesin fark edeceği ölçüde derslerinde hızla başarılı olmaya başlamıştı. İşte böyle zaman hızla geçerken Hanna bir gün ortadan kayboldu ta ki 3-4 yıl sonra Nazi suçlusu olarak mahkemeye çıkana kadar. Kitapta arka kapakta da belirttiği gibi İkinci Dünya Savaşı sonrası kuşağın Nazi dönemiyle hesaplaşması ve uzlaşmaya çalışmasını görüyoruz. Zaman zaman Hanna’nın yaptıklarını kınarken zaman zaman da acaba ben onun konumunda olsam ne yapardım acaba demeden edemedim. Düşünsenize anne, babalarınız savaş suçlusu ve siz onların çocukları olarak doğmuşsunuz. Ne zor durum olsa gerek. İşte 1940 doğumlu Alman çocukları bu durumu fazlasıyla yaşamak zorunda kaldı. Bernhard Schlink bu durumu çok iyi bir şekilde ele almış. Artık çevirmenin iyi olmasından mı
Hukuk
OkuyucuBernhard Schlink · İletişim Yayıncılık · 20144,619 okunma