Kitap bittikten sonra akıllarda cevaplanması beklenen sorular bırakıyor bizlere. Başkalarının vermiş olduğu kararlara saygı duymalıyız,evet, ama eğer bu karar kişiyi bir felakete sürükleyecek olsa bile mi? Siz ne yapardınız, bir sır gibi saklar mıydınız yoksa kişinin onuru kırılacak olsa bile onu felaketin eşiğinden kurtarır mıydınız?
Bu muhteşem kitabı okumanızı ısrarla tavsiye ediyorum. Kitabı okuduktan sonra 2008 yapım olan "the reader" filmini de izleyebilirsiniz, ama önce kitap bence. Keyifli okumalar...