Edebi yönü yok, metaforik yönü yok, şiir kitabından ziyade bir aforizma kitabı gibi. Yazarın üç şiir kitabından ikisi New York Best Seller olduğu için üç kitabınıda birden aldım fakat bu kitapdan sonra diğer ikisinide rafa kaldırmayı düşünüyorum. 200 küsür şiirin olduğu kitapta sadece 3-5 tane güzel şiir var, onlarda chat gpt’nin bile yazabileceği seviyede, duygusuz şiirler. Kitaptaki bir kaç şiir hakkında yorum yapmak gerekirse:
“hiçbir kitap
taşıyamaz
sırtımızdaki
hikayelerin ağırlığını”
— Berlin / İstanbul seferi yapan tırcı abi bile böyle bir söz yazmaz, dorsesinin arkasına.
“yumuşak
kalpli
olmak
güçlü
olmaktır”
— 5 satırlık aynı zamanda 5 kelimelik bu şeye şiir demek edebiyatı katletmektedir, aynı zamanda bu dizelere benim şiirim demek ayıptır, bu sözü tarihler boyunca binlerce insan söylenmiştir. Bu dizeleri yazıpta şiir diye pazarlamak, üstüne birde New York Best Seller olmak, akıl alır gibi değil…
“şu hayatta benim de
bir yerim olduğuna
inanmaya çalışmak
sağlak doğduğum halde
sol elle yazmaya
kalkışmak gibi”
— Kitaptan beğendiğim nadir dizelerden, mükemmel bir şiir olmasada kabul edilebilir bir şiir.
Şunuda eklemeliyim ki şairin şiirlerinde kendini anlattığı kadarıyla, herhangi bir insan toplumu için iyi bir insan olduğunu düşünmüyorum.