Beni yerenlerin haklarını nasıl inkâr edeyim.İnsanların mayasında vardır bu gariplik;övmeye üşenir,yermekten haz duyarlar.Adam çekiştirmek o kadar tatlı bir şeydir ki...Hele bizimki gibi sosyal eğlencelerin kıt olduğu bir memlekette bu,en zevkli meşgalenin yerini tutar.
Yaradılıştan gelen zaaflarımızın sevkiyle hepimiz kendimizi aklamaya,her kim olursa olsun karşımızdakini suçlamaya çabalarız.Hakikati dosdoğru ve apaçık görme aydınlığına ve insafına ersek,illeti müzminleştirerek bizi zorla sevmeyen kalbi kurşunla delmek çaresizliğine düşmeyiz.