Çağımızın kafası çalışan, aydın her insanı ödlek ve köle olmak zorundadır. Onun olağan durumudur bu. Kesinlikle inanıyorum buna. Onlar böyle yaratılmış, böyle tasarlanmışlardır. Ve aklı başında insan birtakım rastlantılar sonucu yalnızca günümüzde değil, her zaman ödlek ve köle olmak zorundadır. Yeryüzündeki aklı başında her insan için doğanın yasasıdır bu. İçlerinden biri bir olay karşısında küçük bir yüreklilik gösterecek olsa boşuna sevinmesin, böbürlenmesin. Nasıl olsa bir başkasının karşısında boyun eğecektir. Yüzyıllardır böyle olagelmiştir bu.
Büyük İngiliz edibi Aldous Huxley'in dediği gibi, 20'nci asır birçok şeylerin asrı olduğu kadar gürültü asrıdır da. İnsanlar maddi gürültülerden başka manevi gürültüler ve bilhassa arzuların gürültüsü içinde yuvarlanıp durmaktadırlar.