Öncelikle bu ismi bu platformda görmek gözlerimi yaşarttı. Çünkü uzun bir zamandır çıkmasını beklesem de isteğim gerçekleştiğinde de birkaç gün kendime gelemedim. Evet, tüm Aslı Arslan okuyucuları bunu bekliyordu ama birçoğuna da benim gibi kal geldiğine inanıyorum ya da inanmak istiyorum diyebilirim. Gerçekten efsane bir kitap. Kitabı okumayacaksınız, hissedeceksiniz, yaşayacaksınız. Kesinlikle tavsiye ediyorum çünkü insana okuma isteği getiriyor diyebilirim. Tabii ki her kitap gibi eksik yönleri olabilir. Ama akıcı bir anlatımla yazıldıgı ve merakla okunduğu gerçeği değiştirilemez. Bir dalı canlı ve bir dalı solmuş bir orkideyle "imkânsızlıklar imkân dahilinde" diyen bir mahkumun hikayesi..
"Unutma, mahkumiyet hiçbir zaman tek taraflı olmaz. Özgürlüğümüze."
Kalbim ağrıyor ve aslında bakarsan ruhum ağrıyor. Ağlamak istiyorum ama yapamıyorum, ağlama hissiyle dolup taşıyorum ama gözyaşlarım asla birikmiyor gözlerimde. Bir söz var, acı katlanılmaz hale geldiğinde gözden yaş akmazmış, diye. Belki de bu yüzdendir ağlayamayışım, belki de bu yüzdendir içten içe hıçkırarak ağlarken etrafa saçtığım gülücüklerimin sebebi...
İnsanların ne kadar gaddar varlıklar olduğunu yaşayarak anlamak ürkütücüydü. Keşke dünyaya gelmeden önce bunu bize söyleselerdi de bu durumu yaşadığımızda kendimizi boşlukta bulmasaydık.