Kölelik, ne İngiliz radikal dincilerin ihtilali, ne Amerikan Bağımsızlık İhtilali ve ne de Fransız İhtilali yüzünden ortadan kalktı. Sadece sanayi devrimi. sayesinde sona erdi.
Taş devri gibi, Tunç devri gibi, insanların bir de gül devri geçirdiklerini düşünüyorum. Nasılsa o devirden kalma birtakım adamlar yaşıyor yeryüzünde... kim bilir belki ayrı kolonileri vardır hala bir yerlerde, orada bu çiçekleri yetiştirip dünyanın her yerine ihraç ediyorlar... Şehirlerin dışında, şehirleri hiç görmemiş birtakım adamlardır bunlar.
Genellikle çingeneler yetiştirir çiçekleri, dedi, dünyanın her tarafında hep böyledir.
O zaman ben de gülmeye başladım.