"İnsanı insan yapan, yüzüne güzellik katan ve onu sevdiren tek şey kalbinin temizliğidir.
Yoksa hepimiz aynıyız, etten ve kemikten oluşmuş bedenleriz.
Bizi birbirimizden ayıran tek şey kalplerimizin özelliğidir."
Üzgün zamanımızda bile gülümseyen, hoşumuza giden, ince ve tatlı bir şeyler duyar gibi oluruz. Acaba bazı ruhlar için hüzün bir zevk, bir gıda değil midir?
Uzunca bir zamandan sonra elime alıp başladığım bir kitaptı. Sıkıcı değil aksine akıcı, yalnız öyle okuyayım bitireyimlik bir kitap olmamakla beraber beyinde bazı kıvılcımlar çıkartacak cümleleri vardı. Hercules aşkına zaten konusu felsefe olduğu için öyle basit şeyler beklemek doğru olmazdı. Bolca yaşamı, ölümü, hazları ve erdemi sorgulatacak bir eser. Alıntılar paylaşmaya doyamadım, devam edeceğim. Tavsiye ediyorum.