Üç fasıldan oluşan bu tiyatro eserinde karakterlerimiz Ata bey, Şefika hanım, Halil bey, Tahire hanım, Şerife hanım, Tabende ve Hekimden oluşmakta. Konumuz ise gençlerin rızası dışında evlendirilmesi, ailelerin çocuklarına müdahale edip acı neticeler alınması. Namık Kemal bu eseri Magosa'da sürgündeyken yazmış ve sonradan yazışacak birçok eser içinde ilham kaynağı olmuş. Güzel başlayıp güzel ilerleceğini düşündüğüm fakat üzen bir eser oldu.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İşsiz kaldığından dolayı açlık, sefaletlik çeken bunun yazar olma hayaliyle yanıp tutuşan yazarımız Knut Hamsun'un gün içerisinde akıl almaz acılarla dolu hayatını anlayıyor. Hem içsel hem de yaşantısal olarak çok fazla sıkıntı yaşar. İşsizdir üstüne üstlük görünümü de mide bulandırıcıdır, cebinde beş kuruş bile yoktur. Sokaklarda yatar hatta yaşar bile sokaklar onun birer evidir aslında. Sıkıntıların yanında Yazar olma hayalinden de asla vazgeçmez, gazetelere gider yayınlanması için yazılarını verir. Ama hiçbirinden de karşılık alamaz. Aslında Sefalettir bunun adı, derin bir okyanusta çırpınmaya çalışmaktır. Knut Hamsundan okuduğum ilk eser oldu, konu karamsar olsa da hafif hafif umutlar sezebildim bazen kendimi karakterin yerine koydum, birlikte çabaladık, birlikte ilerledik, ama olmadı.