Sude

Sude
@thropics
Öğrenci
Mersin
30 Temmuz 2004
2 okur puanı
Kasım 2020 tarihinde katıldı
[1908 sonu -1909 başı] Hanımefendi, Yazamayacak kadar ıstırap içindeyim ama gözümün önüne, sizi temin ederim ki bir demet çiçekten daha kalıcı ve aynı derecede renkli bir manzara getiren mektubunuz için en derin teşek­kürlerimi sunarım. Güz güllerinin şerefine geçmişten günümüze yazılmış güzel dizeler peş peşe D'Aubigne'nin "hepsinden zarif" güz gülü (hepsinden zariftir bir güz gülü), Verlaine'inki: "Ah! Ne zaman yeniden açacak Eylül gülleri", "Azize Gudula'nın çiçeği mor göbekli gül"ün yanında Gerard de Nerval'inki, "asmadalıyla gülün birleştiği" çardak, dahası, ne yazık ki yataktan kalkmayalı görmez olduğum iki şairenin, yakın dostlarım Madam de Noailles ve Ma­dam de Regnier'nin saymakla bitmez "olgun güller"i, bütün yazılı güllerden bir demet yaptım hafızamda. Nihayet sizinkiler onlara eklenmeye layık göründü gözüme, yazınız da onların dizelerine eş­lik etmeye layık. Alacakaranlıktaki güllerinizin üstüne Pelleas'tan şu epigrafı koyardım: Karanlıklar içinde bir Gül'üm ben. Aceleci ve ıstırap dolu olsa da saygı ve şükranlarımı kabul edi­niz lütfen. MARCEL PROUST
1. baskı, 2015 (pdf)
Edebiyat