Bütün bilgiler içinde en acısı olan kendini bilme, en az uğraştığımız bilgidir: Sabahtan akşama yanılsamayı suçüstü yakalamanın, acımasızca her eylemin kökenine uzanmanın, hem de kendi mahkememizde dava üstüne dava kaybetmenin ne yararı var?
Uzun yıllar sonra birini tekrar gördüğünüzde, saatlerce hiç konuşmadan karşılıklı oturmanız gerekir ki içinizdeki acı, sessizlik sayesinde, kendi tadına varabilsin.