İçinde bulunduğum koşullara bakınca ben, insanoğlunun çektiği acıların -bildiğim kadarıyla- yarısına neden olan o onmaz hastalığa tutulmuş olanların simgesiyim basbayağı; yani Tanrı'nın ve doğanın onları yerleştirdiği basamaktan memnun olmayanların simgesi.
(...) O zamandan beri kötülüğü beklemenin, kötülük yüzünden acı çekmekten daha ağır olduğunu gözlemledim; özellikle de bu beklentiyi ya da bu endişeleri silkip atabilecek yeriniz kalmamışken.