Ve ancak dünyanın hiçbir yerinde sömürü ve sömürme olanağı kalmadığında, patlayana dek tıkınanların karşısında açlıktan kıvrananlar kalmadığında...ve bunların bir daha var olmalarının olanağı da kalmadığında, bu makineyi hurdaya çıkaracak, parçalanmaya terk edeceğiz. O zaman devlet de olmayacak, sömürü de.
Nerede yönetmekten başka işleri olmayan bir özel insan grubu ortaya çıkar ve bunlar yönetmek için, hapishaneler, özel silahlı müfrezeler, askerî birlikler vb. yoluyla güç kullanarak, iradelerini kırıp insanları dize getirmek için özel bir baskı aygıtına gereksinim duyarlarsa, orada devlet ortaya çıkmış demektir.