Her insanın içinde hem iyilik, hem de kötülük bulunur. Bizler, kötülük yanı baskın gelen insanlara kötü, iyilik yanı baskın gelen insanlara ise iyi deriz. Bu kitap bittiğinde kendimi yaşlar içinde buldum. Beni daha çok etkileyen tek bir kitap olmamıştı. Sanki hikâyedeki kahramanlar bendim, yaşananlar benim yaşadıklarımdı. Kitabı okurken, cümleler somutlaşmaya, görselleşmeye başladı. Ve ben okumaya başladıktan tam 4 saat 52 dakika sonra kendimi son sayfayı çevirirken buldum. Çok derin bir hikaye ve derin dersler. Herkese tavsiye edilebilir ancak "herkes" anlayamaz.