Mühim olanın hazineye erişmek değil, hazineye giden yolda olmak olduğunu anlatan harika bir eser. Akdeniz kıyılarında geçen hikayelerin en güzellerinden birisi. Simyacı ile ilgili "bu kitap üç defa okunmalıdır, çocukken, gençken ve yetişkin olunduğunda." tavsiyesi hayatımda duyduğum en kaliteli tavsiyelerden birisi. Çocukken okuyabildiğim için çok şanslı hissediyoeum kendimi. Kaldı iki okuma daha.