Öz təkliyindən zövq almayan adam heç vaxt kimlik ola bilməz. Təklikdə xoşbəxt olmağı bacarmayan, xoşbəxt olmaq üçün başqalarına gərək duyan adam kölədi, quldu.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Hər bir uğur, taleyin hər bir
töhfəsi üçün Napoleona təşəkkür etmək adət halını almışdı. Məsələn, bir toyuq
başqa toyuğa deyirdi: ʺBöyük Rəhbərimiz yoldaş Napoleonun qayğısı sayəsində
beş gündə altı yumurta yumurtlamışamʺ. Yaxud göldən su içməyə gələn bir
inəyin başqa inəyə dediyi bu sözləri eşitmək olurdu: ʺYoldaş Napoleonun
rəhbərliyi altında sularımız necə dadlı olub!ʺ. Heyvanların ümumi minnətdarlıq
hissi şair Minimusun ʺYoldaş Napoleonʺ şerində dərin ifadəsini tapmışdı:
-Neden hiç mutlu değilsin Zeze?
-Neden mutlu olmalıyım?
-Çünkü dünyaya bir kez geliyoruz.
-İyi ki bir kere geliyoruz Portuga...
-Neden?
-İkinci bir hayatı kaldıramazdım...
"Dün bir makale okudum" dedi, "Fransızcada özledim denmezmiş, onun yerine, bende eksiksin denirmiş. Aslında çok mantıklı, insan birine ihtiyacı olduğunda eksikliğini hisseder ve aslında seni özlüyorum dediğinde senin eksikliğini hissediyorum demek ister. Öyle herkesin de eksikliği hissedilmez. Seviyorum kelimesi ele ayağa düştüyse de eksikliğini hissediyorum diyemez herkes. Tanıdığın, sevdiğin herkes gittiğinde eksik hissetmezsin. İçin paramparça olmaz. Ancak içinde ondan bir şeyler taşıdığının eksikliğini hissedersin.