Olup biten her şey benim için garip, çirkin ve trajikti.Başımdan geçenler mucizevî sayılacak türden maceralardı,daha doğrusu ben bu olayları şimdi bile böyle
nitelendiriyorum. Öte yandan, başka bir görüş açısına göre,özellikle zamanla kapılıverdiğim girdap göz önüne alınacak
olursa, olup bitenler hiç de olağandışı sayılmazdı. Beni şaşırtansa olaylar karşısında göstermiş olduğum tepkiydi.
Bunu bugün dahi anlayamıyorum! Her şey bir düş gibi gelip geçiverdi, hatta tutkularım bile! Oysa o zamanlar nasıl da
içten ve güçlüydü!.. Ama şimdi ne oldu, nereye gittiler? Gerçekten de zaman zaman aklıma hep aynı düşünce takılıyor: Acaba o zamanlar aklımı mı kaçırmıştım? Bütün o zamanı bir tımarhanede falan mı geçirmiştim? Belki de hâlâ oradayım… Bütün bu olanlar görünüşte olmuştu belki, kim bilir belki de hâlâ görünüşten başka bir şey değil?..