Anlam, acı, büyümek… Bu üç kelimenin fazlasıyla geçtiği ve bize kendimizi sevmemizi öğreten bir kitap. Çok beğendiğimi söylemem gerekiyor. Gerçek hayat mutlulukta değil, anlamdadır. Bunu son günlerde öylesine derin bir şekilde hissediyorum ki adeta içimden geçenlerin kitap haline getirilmiş şekli. Bir cümlede içim ferahlasa bir ardındakinde sorgulama devam ediyor. Böyle böyle kendini çok tatlı okutuyor. Büyümenin yolu; acı ve yalnızlıktan geçiyor. Bu cesareti alamayıp başkalarını suçlayanlar yakınmaya ömür boyu devam edecekler. Bir zamanlar bu düşünce beni de boğuyor, sıkıştırıyor, çenemi kitliyordu. Nasıl da aptalmışım! Ancak insan yaşamadan bilemiyor. Yine de “büyümek” için gerekli adımları atıp yalnız kalabilme cesaretini göstermek benim için büyük bir işti. Bir sonraki adımımı düşünmeden hayatımızın iplerini elimize almamız gerekli. Tek bir hayatımız var ve biz nasıl yaşarsak doğrusu bu olacak.