Kitap 1940-1950 senelerinde İç Anadolu Bölgesi’nde öğretmenlik yapan yazarın anılarının toplamı.Kitapta dönemin insanının ve dönemin zorluklarının altı çizilerek insanların ne tür zorluklar ve hangi olaylara ne tür tepkiler verdiği yazılmış.Ayrıca kitabın belli bir zaman yasaklı olduğu da söyleniyor. Zaten yazılanları okuduğunuzda ne zor şartlardan geçtiğimizi ve halkın ne kadar cahil, ekonomik destekten yoksun -dönemin şartları ve ülkenin durumuna paralel olarak-yaşadığını bazen gözleriniz dolarak okuyabilirsiniz.