Yıl 1912, Jack London 60 sayfaya bir uygarlığın yok olmasına neden olan bir salgını; öncesini ve sonrasını; insanlığın barbarlığını, kötülüğünü, bencilliğini sarsıcı bir anlatımla sığdırır. Öyle ki salgını siz yaşıyorsunuzdur adeta…Bazen sevdiklerinden vazgeçip, gözlerinizin önünde kızıla dönüp, kalbinin duruşuna şahit olur, bazen kendinizi feda eder, bazen insanlığı olmayan barbarların yaptıkları karşında dehşete kapılır, bazen de olanak sahipleri kapitalistlerin bencillikleri karşısında utanır bulursunuz kendinizi…
Bir salgının ortasında olduğumuz şu günlerde her sözcüğüyle dehşeti, acıyı, korkuyu, umutsuzluğu, bencilliği, yoksunluğu tüm ruhumda hissettirdi Kızıl Veba. Gözlerimle gördüm, ruhumda hissettim… ve insanlığın bu noktaya gelmemesini diledim.
“İnsanoğlu uygarlık yolundaki kanlı ilerleyişine başlamadan önce, ilkelliğin karanlığına giderek daha çok batmaya mahkumdur. “
İlkelliğin karanlığına batmadan , uygarca ve dostça yaşayabilmek dileğiyle keyifli okumalar.