Okuduğum ilk Orhan Pamuk eseri oldu Masumiyet Müzesi. Müzesine gelmiş yada gelecek ziyaretçilerine; müzesini ve bu müzenin ortaya çıkmasını sağlayan, Kemal'in Füsuna olan aşkını anlatıyor. 70'li yıllarda geçen hikâyesini anlatırken sizi de o yıllara götürüyor (Ben o duyguya kapıldım en azından). Nesnelerin, anılarımız için ne kadar güçlü bir yere sahip olduğunu vurguluyor satırlarında. Klasik bir "zengin oğlan, fakir kız" aşk hikayesi ötesine geçiyor.