Kocaman bir dağı, minicik toprak kırıntılarını taşıyarak, ortadan kaldırmağa çalışırmış. Yolcunun biri, şaşkınlıkla sormuş: Karınca kardeş, ne yapıyorsun? öteki işini bırakmadan cevap vermiş: Şu dağın ardında bir sevgilim var. Kavuşmamız için aramızdaki engeli yıkmamız gerekiyor da! yolcu: Sen aklını mı kaçırdın? demiş. Yüce bir dağı nasıl kaldırırsın, gücün ne, ömrün ne? Vazgeç bu işten! karıncanın cevabını hiç unutma, duymamış ülkücü arkadaşların varsa, anlat: Ey insanoğlu, belki de haklısın. Dağı ovaya indiremem, sevgilimi göremem belki, ama yolunda ölmesini bilirim ya, sen ona bak! (Galip Erdem)