Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
ŞEM'Î DİVANI'NDAN ( BU ŞİİR KONYALILAR İÇİN )
Aşk şevkiyle kurulmuşdır binası Konya'nın Anın içün bâd-ı cennetdir havası Konya'nın Hicrine mahbûbunı kılmış muhayyer âşıkı Davet itmiş dostınâ olmış havası Konya'nın Hür gezer adamları ammâ velî irfân olur Hâfızı gayet ceri âlimleri ummân olur Hasılı bir katre ayn-ı nûş iden arslan olur Galibâ toprağının bu iktizâsı
NİÇİN FATİHA OKURUZ?
Fatihasız namaz olmaz, çünkü o, Kur'an'ın anahtarı, özeti ve kalbidir. Hamd, şükür, övgü, tevhit, tekbir, tenzih, dua, zikir, yalnız Allah'tan yardım ve medet bekleme gibi temel İslam-i öğeler Fatiha'da özlü biçimde yer alır. Alemde her ne vaarsa hepsi Kur'an-ı Kerim'de vardır. Kur'an-ı Kerimde her ne varsa hepsi Fatiha-i şerifte vardır. Fatiha-i şerifte her ne varsa hepsi Besmele-i şerifte vardır. Besmele-i şerifte her ne varsa hepsi Besmelenin (B) harfinde vardır. (B) harfinde her ne varsa (B) nin altındaki noktada aynı sır gizlidir. Bu yüzden Fatiha'ya ümm'ül- Kur'an veya ümm'ül-Kitap (Kur'an'ın anası) denilmiştir. Kur'an'ın önsözü ve anahtarı olması bakımından Fatihat'ül-Kitab olarak da isimlendirilmiştir.
Reklam
LEVH-İ MAHFUZ...
- "Ümm-ül Kitab tâbiri, Sure-i Rab'deki bir âyetle sabittir: - "Allah dilediğini mahveder, istediğini sabit kılar. Ümm-ül Kitab ise O'nun indindedir." Âyet'in üst tarafında ise: - "Hiçbir Peygamber, Allah'ın izni olmaksızın herhangi bir âyet getiremez. (yahut mucize izhâr edemez) Her vaktin yazılmış bir hükmü vardır." Ümm-ül Kitab, müfessirlerin görüşüne göre "Levh-i Mahfuz"dur ki, İlâhî takdir ile olmuş ve olacak işlerin tafsil levhası, tâbir caizse "cetveli" yahut "tarife"si demektir..."
Sayfa 237 - 5.Levha -İslâm Tasavvufu'ndan- Ümm-ül Kitab, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Ümm-ül Kitab...
- "Harfler ve onların teşkil ettiği kelimeler mânâların zarfıdır. Tam olarak ihata edemese de... Meselâ "su" lâfzı, kâinatın hayat sebebi olan bir mayii gözümüzün önüne getirir. Demek ki "su" lâfzı, suyun mânâsına zarf ve bardak gibi oluyor. O bardağın bize göstermek istediği suyun menbaı ve denizi ise, Allah yanında sabit olan "Ümm-ül Kitab"tır..."
Sayfa 236 - 237. 5.Levha -İslâm Tasavvufu'ndan- Ümm-ül Kitab, İBDA YayınlarıKitabı okudu
SAKLI DÜZEN: ÜMM-ÜL KİTAB...
- " (...) Bizim gözümüzde "saklı düzen" veya "kozmik cevher" diye nitelenen "madde ve şuuru-ruhun asli unsuru" anlayışının fazlaca kestirme ve uydurma olduğu anlaşılır... "Saklı düzen"in ne olduğu, Allah indindeki "Ümm-ül Kitab; Levh-i Mahfuz"da... Ve erenine Kur'ân'da...
Sayfa 103 - 2.Levha -Suver-i Hayâl âlemi- Hologram ve Kıyas, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reng-i hakîkat nedir ? fark eden ebsâr için... Goncede matvî duran her varak ümm-ül-kitâb ! 📚 Mehmet Akif Ersoy
Reklam
Reng-i hakîkat nedir, fark eden ebsâr için, Goncede matvî duran her varak ümm-ül-kitâb.
Sayfa 134 - ~Gül, bülbülKitabı okuyor
Kitâb, (Müslimânların za’îf noktaları) olarak, zikr etdiği yukarıdaki maddelerden sonra, müslimânları, dinleri olan İslâmiyetin maddî ve ma’nevî üstünlüğünden câhil bırakmanın lâzım olduğunu tavsiye ediyordu. Ayrıca, islâmiyyet hakkında, şu bilgilere de yer veriyordu: 1- İslâm, birlik ve berâberliği emr edip, tefrikayı yasaklıyor. Kur’ânda,
LEVH-İ MAHFUZ...
- " (...) İnsanın kendine ve topyekûn varlığa dair bulduğu veya bulduğunu sandığı hakikatler, eğrisi ve doğrusuyla, "zan" hükmündedir; ve bu arayışlar boyunca, bir şeye dair bilginin, o şeye mi, yoksa başka bir şeye mi ait olduğu meselesi, hakikatin nerede aranması gerektiği meselesini ortaya getirmiştir. Kimi, sadece fenomenleri bilebileceğimizi, kimi "ideler âlemi" davasını, kimi "tarihî seyirde eşyanın aksi addedilen düşüncenin tebellürünü hakikat diye almayı" söz konusu etmiştir. Kimi de, yeni fizik dolayısıyla yeni zannedilen, aslında eskilerin eskisi "örtülü düzen" den dem vurmuştur. Eşya ve hâdiseyi raksettiren keyfiyet nerede? Hemen söyleyelim ki, "Levh-i Mahfuz" da; olmuş ve olacak işlerin tafsil levhası. "Ümm-ül Kitab" diye Kur'ân'da geçer... Şöyle: - "Allah dilediğini mahveder, istediğini sabit kılar. Ümm-ül Kitab ise onun indindedir." -" Hiçbir peygamber, Allah'ın izni olmaksızın herhangi bir âyet getiremez. Her vaktin yazılmış bir hükmü vardır."
Sayfa 11 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.