..Aşk nedir, nefret nedir, gece ve gündüz nedir, karanlık ve aydınlık nedir? Biri olmadan diğeri olabilir mi? Ben sana söyleyeyim, nefret ve aşk, gece ve gündüz, karanlık ve aydınlık ikizdir. Aralarındaki mesafe kıl payı kadardır. Saçının teli kadar yani.
Her ölen arkadaşımla birlikte kinim ve öfkem daha da büyüyor. İntikam duygusu daha bir katmerleşiyor. Kin ve nefret yardımcı oluyor bana, evet felaket ve vahşeti görmemek için...Kin ve nefret sayesinde, artık nasıl kör, nasıl sağır, nasıl dilsiz olunacağını, kan kokusuyla nasıl baş edilebileceğini, nasıl en kötü, en vahşi şartlara bile alışılabiceğini iyi biliyorum. Ölüm acısına dayanabilmenin en iyi yolu, kin ve nefretin verdiği sıcak duyguyu içinde diri tutmaktır.