Sebhoca

4/10
·288 syf.··
2022 20. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 25 Aralık 2022 11:07
Katıldığım noktalar olmasına karşın katılmadığım da bir çok nokta vardı kitapta. Başlıktan başlayacak olursam kuzenimin "Toksik olmayan aile yoktur" sözünü hatırlatmıştı bana. Evet her aile biraz toksiklik barındırır ama bu, 'Dünya da hiç bir aile iyi değildir' demek anlamına gelmiyor benim için. Bilmiyorum başlık fazla iddialı olduğu gibi gerçekten içeriği de hep bu iddia üzerine. Sanki sürekli olarak bize bunu kanıtlamaya çalışmış ve sürekli olarak bir aileyle kavga hali barındırmış. Bu açıdan da bana üslubu fazla sert ve seni dolduruşa getiren tarzda geldi. Sevemedim. Çocuk bakışını ele alması çok güzel. Çocuğun özel bir birey olduğu,ondan beklediğimiz saygının ona da gösterilmesi gerektiği kesinlikle katıldığım fikirleri ama saygıyı öğretmekte sıkıntı buluyor Nihan Hanım. Yumuşacık eline dokunup teşekkür etmesini göstermek bile çocuğa yapılan istismardır diyor. Çocuk zaten kendisi öğrenirmiş böyle bir müdahaleye gerek yokmuş,eveet insan önce kendisi örnek olacak kendin yapmadığın şeyi çocuktan ve hatta başkalarından isteyemezsin Allah'ın da bizi Kuran da uyardığı bir noktadır bu: "Ey iman edenler! Niçin yapmayacağınız şeyleri söylüyorsunuz? ﴾3﴿ Yapmayacağınız şeyleri söylemeniz Allah katında çok çirkin bir davranıştır." Saff suresinde geçer. Önce insan kendisi yapıyor olacak ki başkasından da isteme hakkı olsun ama yaptığın halde hele algısı minik olan bir çocuktan bunu sadece görerek yapmasını bekleyemezsin. Çocuklara karşı her zaman sadece,açık ve net olacaksın çünkü çoğu zaman sadece bakarak ne yapmasını istediğini anlamıyorlar ama açıkladığın zaman onun için etraf daha çok aydınlanıyor.Hiç birinin de bu durum zoruna gittiğini düşünmüyorum; tabi ki üsluba dikkat edilince.. Çocuklar hakkını savunmalı. Kesinlikle haksızlığa karşı ses çıkarmalı, bu ailesi de olsa
İyi Aile YokturNihan Kaya · İthaki Yayınları · 20187,9bin okunma
Reklam

Sebhoca

, 2023 okuma hedefini ekledi.
Ayda 2.5 kitap olsun,bizim olsun :) hadi Bismillah...
2023 OKUMA HEDEFİ
25/30 kitap - %83 tamamlandı
25 kitap okudu
30 kitap
5,8bin sayfa
16 inceleme
19 alıntı

Sebhoca

, bir kitap okudu
4/10
·288 syf.··
12 günde okudu
·
2022 20. kitabı
Nihan Kaya
8/10 · 7,9bin okunma
Gökteki yıldızlara...
Zaten eskiyeceğiz, zaten tükeneceğiz. Bari gelin onlara benzeme çabasında eskiyelim, değmez mi?
Sayfa 86·Kitabı okudu

Sebhoca

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
16 saatte okudu
·
2022 19. kitabı
Mehmet Yıldız
9.1/10 · 431 okunma
Reklam