Bila çil sal li zindanan bimînim,
Her roj set mar û dûpişkan bibînîm,
Li hevraza barê aşan bikşînim,
Li berwara pezkûvîyan biçerînim,
Zivistanan li ser ava bimînim,
Ne ku carek yekî ehmeq bibînim. Şêx Evdirehmanê Axtepî
Ama intihar etmeyip yaşıyorsak, anlamın büyüklüğünden değil, hayatın içine düşmüş olmaktan, musır bir merakla ıstıraplı bir inadın götüreceği yeri görme isteğinden; bir de, şahsi duruşun gölgesinin topluma bir lanet olarak düşmesini diliyor olmaktan. Başka bir anlamı yoktur, her güne yeniden başlamanın.
Işık ErgüdenSessizliğin Anarşisi
Ölüm bize varlığın ertelenemeyeceğini hatırlatır, insan ölümle karşılaşacak kadar şanslıysa hayatı bir imkan, ölümü de "imkanın artık mümkün olmaması" olarak değerlendirebilir ve hayatını son anına dek değiştirebileceğini fark eder. (Irvin Yalom)