Yolunu kaybetmiş bir insanın anlam arayışı... Hayatta belli bir başarıya ulaşmış ve mütevazilikte sınır tanımayan; zengin, fakir, bilge, cahil ne bulursa sonuna kadar dinleyip anlamaya çalışan bir baş karakter. Görünüşte maceramsi bir kitap gibi dursada ağır dram içeren bir hikayeyle karşı karşıya kaldım. Hani fakirin derdi karnını doyurmaktir. Bu adamın ise karnı tok ama ruhu aç. Nietzche'nin Zerdüştü gibi bilge ama derin bir bosluk ve aci icerisinde. Çünkü adamın isteyipte gerçekleştiremeyeceği bir şey yok. Hayal kuramıyor. Manevi bir arayista. Günümüzün de en büyük problemi bu değil mi zaten. Artık hayal kuramiyoruz, kucuk seylerle tatmin olmayip elimizdekilerin kiymetini bilmeden bir türlü anlam veremediğimiz o yorucu boşluk duygusu icerisindeyiz. Ne istediğini bilememek... Günlerin, ayların ve yılların bilinçsizce geçip gitmesi. Kaybolmuş bir vaziyette bir sağa bir sola yalpaliyip durmak. Bazı şeylerin artık sadece kelimeden ibaret olup anlamlarını yitirmesi... Her seyden ve ozellikle kendimizden kacmak icin yaptigimiz tuketim ve zevk duskunlugu...Gog'un yaptigi sey de bu: Bir arayis degil, bir kacis. Belki zengin bir iş adamı değiliz ama hepimiz birer Gog'uz.
GogGiovanni Papini · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20192,413 okunma