Tanrı biz kullarından ne istiyor? Tanrı’nın istediği iyilik mi yoksa iyiliği seçebilme şansına sahip olabilmek mi? Kötülüğü seçen biri gerçekten iyiliğe zorlanan birinden daha mı geçerli Tanrı’nın gözünde?
Sonuçta insanoğlu kendi ırkına bile iyi davranmadı. Bir bilince sahip olmadığını düşündüğü için maymunlara dokunmadı ama Neandertal insanını bilinci var diye yok etmedi mi?
Duygusal birisi için böylesi güzel bir hikâyeyi mantıkla yorumlamak genellikle çok sıkıcıydı ve ne yazık ki bu yüzden duygusal birisi için renkli saçmalıklar çoğu zaman sıkıcı doğruları yenerdi.