Faşizm, kahramanlık, fedakarlık, cesaret, savaşmak gibi kavramları kullanarak asker bir ulus yaratmak istiyor, peki kadınlar da bunun bir parçası mı, faşistler kadınlara nasıl bakıyorlar?
Kadınlar elbette ki ulusun bir parçasıydı ama erkeğe ait olarak görülen değerlerin bir parçası olarak değil, "anne" olarak. Faşist ideolojide kadınlara düşen görev, fedakar, cesur savaşçılar yetiştirmekti. Hitler bu konuyla ilgili olarak şöyle demişti: "Siyasette kadınların desteğini sağlamak önemlidir ama erkekler bir başlarına yürüyeceklerdir." Mussolini de iktidara yürüyüşü esnasında kadınları savaşla ve milliyetçilikle ilişkilendirmiş, onlara savaşta ölen eşleri ve çocuklarının yaslarını tutmak ve anılarını yaşatmak gibi bir misyon biçmişti. İtalyan kadınları da İtalyan erkekleri gibi Mussolini'nin propagandasından etkilenmiş ve onun peşinden gitmişlerdi.