Özellikle kapitalizmle birlikte Yahudilik tefecilikle ve sonra da finans sermayesiyle özdeşleştirilmiş, yaşanan sefaletin, yoksulluğun gerisindeki esas mekanizmanın kapitalizm olduğu görülemedikçe, Yahudiler suçlu ilan edilmişti. Bu durum elbette ki kapitalizmin de işine geliyordu. Yahudilerle ilgili olarak yazılan yazılarda, kitaplarda, dünyayı Yahudilerin yönettiği iddia ediliyordu. Yahudiler hem dünya sermayesini ellerinde tutuyor hem de komünistleri besliyorlardı. Gizli teşkilatlarıyla milletleri ve devletleri yıkmaya çalışıyor, bunun için komplolar kuruyorlardı. Hatta kimilerine göre Yahudiler çocukları kaçırıp kanlarını içiyorlardı. Yani ortaya tam bir şehir efsanesi çıkmıştı.
Yordam Kitap - Necmettin Erbakan ile ne kadar benziyor.