Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce
Bir yer var; biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum...
Orhan Veli Kanık
Yalnız içimde müthiş bir boşluk hissi vardı hayatımın en dolu en manalı zannettiğim bir devresi birdenbire boşalmış,bütün manasını kaybetmişti...En tatlı emellerinin tahakkunu gördüğü bir rüyadan acı hakikate uyanan bir insan gibi içim çekiliyordu.Ona hakikaten dargın değildim; asla kızmıyordum.Sadece müteessirdim..
Uşaqlar duymaq bacarığına malikdirlər,amma duyduqlarını ifadə etmək bacarığından mehrumdurlar,hətta bunları qismən də olsa,deyə bilsələr bələ,onu tam ifadə etməkdə gücsüzdürlər.