Doğar mı yeniden güneş, biter mi bu uzun gece?
Açar mı yeniden çicek, döner mi o sıcak neşe?
Diner mi bu sonsuz yağmurun, güler mi o hüzünlü
yüzün?
Boşver, bir umut yeter nefes almaya...
Zamanın kendisi bir varlıktır ve tüm varlıklar zamandır... Özünde, evrendeki her şey, zamandaki anlar gibi birbirine sıkı sıkıya bağlı, daimi ve ayrıdır.
Bir çam ağacı zamandır ve bambu bir zamandır. Dağlar zamandır. Okyanuslar zamandır...
Eğer zaman yok edilebilseydi dağlar ve okyanuslar da yok edilebilirdi.
Okuduğum en iyi tarih romanlarındandır. Serinin ilk kitabı olan Su'yu aratmadı. Kesinlikle herkesin okuması gereken bir kitap serisi. İkinci kez okuduğum nadir kitaplardan.