Tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz :))
"Kitabına eğilmiş çocuk, aşını pişiren kadın, tarlasını süren çiftçi, tezgahtaki sanatkar; fenalık düşünmeye vakit bulamaz." demiş Ahmet Yesevi. Ben de yarım dönüm fasulyeyi öğlene kadar çapaladım. Yorgunluktan bittim, kimseye fenalık düşünecek takatim yok. Şuan bana ne deseniz eyvallah bacım der geçerim😂 15 yıllık memurluktan mütevellit bedenim ham olduğu için ellerimin içi patladı. Annem ne ara çapaladın o kadar yeri diyor. Ben canım istemediği sürece hiçbir işi yapmam ama o işin başına geçersem de en iyisini yapmaya çalışırım… Uyuşukluğu, baştan savma hareketleri sevmem. Ya hiç yapma ya da adam gibi yap. Gönülsüz köpek sürüye kurt getirirmiş😂 Mesela bir domates fidesinden 10 kg domates alınabilir denilmişse ve sen o fideye iyi bakmadığın için rekolte 5 kg’da kalmışsa sen hainlik yapmış oluyorsun… O 5 kg kayıp piyasaya pahalılık olarak yansıyacak çünkü. Ama pek ince düşünen yok bu ülkede ne yazık ki. Neyse bir tane salatalık buldum… Şimdi yıkayıp afiyetle yiyeceğim. Canı çeken olursa bizim bahçeye beklerim. Millet yıllık izinde tatile gidiyor, ben tarlaya çalışmaya geliyorum. Ben de biliyorum el-Hamra’da tahta oturup el çırpmayı, Endülüs’ten güller getirtip sevgilinin yüzüne çarpmayı ama ben yaşlı anne babam tarlada çalışırken kendim keyif yapamam, vicdanım el vermez. Bu fasulyeleri ben çapalamasam onlar çapalayacaklardı. Sonra ben utanmadan o sebzeleri nasıl yiyebilirim ki. Hayırlı evlat olmak lazım. Hem tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmazmış, gerçi çok yüzsüz var da neyse gari😂
1000Kitap
Arkama bakınca " keşke bir kere deneseydim" dediğim hiçbir şey yok.Ben hiç korkak yaşamadım.Vicdanım başıma yastık,üstüme yorgan olup beni örtüyor.Bazı şeylerde olmadıysa olmasın...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben kimsenin hoşuna gitmek için kendimi değiştirmem. Yanlışa alkış tutmam, çıkar için susman, yalanla dostluk kurmam. Birilerinin sevgisini kazanmak uğruna karakterimi pazarlık masasına koyacak biri hiç olmadım. Beni fazla bulan uzaklaşsın, sert bulan yolunu değiştirsin. Çünkü ben kırılmayı göze alırım ama eğilmeyi asla. Kalabalıklara karışıp kendimi kaybetmektense, tek başıma yürürüm. Vicdanım rahatsa gerisi sadece gürültüdür. Ben olduğum gibi varım; kabul eden de böyle etsin, etmeyen de uzaktan seyretsin.
Sinirden akan yaşlarımı güçsüzlük zannetmisler ama aglamasaydim sizin kalbinizi çok pis kırardım benim öyle bi vicdanim yok iste
Üzgünüm yok olsam bile acılarından çeker giderim. Kalbimi o kadar koşturmuşum ki rüzgarlara yem etmişim. Sen hatalarımın sığınağı, bazen dokununca cümlelerime, pas tutmuş hançer gözlerin, zindanıma demir döşer. Firar etmiş günlerim, güneşim buz tutmuş, kalbine sığdırmış vicdanım. Neek
Duygu ve Düşünce
FERHAT BALBAY @ferhatbalbayofficial
Sorarlarsa bitti dersin Ben vazgeçtim o da gitti dersin Çok ağladı, vicdanım sızlamadı, umurumda olmadı Ama ahı da uyutmadı dersin