kıymet verdiğiniz bir nesne üzerinden yola çıkalım: örneğin dizüstü bilgisayarınız, bir yere koydunuz, koltuğun üzerine yahut başka bir yere. dimdik koymazsınız, azıcık asimetrik, azıcık boşluk, azıcık eğik bir pozisyon. çünkü dimdik durması düşebilmesine sebep olabilir. şimdi kendimizi düşünelim, tamamen dimdik durabilir miyiz, doğadaki eğiklik ve asimetrik şeyleri düşünelim. ağaçları mesela, ağaçların önünü kesen engellere karşı biraz eğilip bükülerek büyümesini... hayat dimdik durmamıza her zaman imkan tanımaz, fakat bizler -büyümek eğiliminde canlıların bir başka kolu olan insanlar-biraz asimetrik konumlanmaz mıyız? sizi de eğip büken engeller var mı? bu eğiklik bazen dik durmanın tehlikelerinden korur mu bizi?