c

c
@wattedaeeng
ruhlarımız buluşur elbet tanrı dağında
Puan vermedi·365 syf.··
2025 2. kitabı
bir daha psikolojik roman okumaya cesaret edip edemeyeceğimden emin olamamama sebep olan kitap. arkadaşımla beraber başlayıp beraber bitirdik. kitabın sonunda ben hüngür hüngür ağlarken kendisi gülüyor hatta benimle nesine bu kadar ağladın diye alay ediyordu. kitabı okumamım üzerinden 1 hafta geçti, hâlâ etkisini o kadar atamadım ki üstümden anlatamam. her şey zaten bir muhallakta bitti beni yaralayan şeylerden bir tanesi bu. necip ve suat sonrasında hayata tutunup yeni bir sayfa açarak ömürlerinin sonuna kadar mutlu yaşasalar o kadar içim rahat edecekti ve kafam rahat olacaktı ki. çok hayallerim yıkıldı. ayrıca 250 sayfa civarlarında bir kitap eylül, ve 250 sayfa boyunca, saatlerce okuduğum bir kitabın sonunda o kitap birden bire bitince çok ciddi bir boşluğa düştüm. bir sürü kitap okudum ona rağmen en büyük boşluğa düşüşümü bu kitapta yaşadım çünkü karakterlerin iç dünyasına, kafalarında dönenlere o kadar detaylı ve o kadar çok yer vermiş ki yazar, kitap bittiğinde sanki kitap karakterlerinin her biri benim arkadaşımmış gibi hissettim, size bu hissi anlatamam ama parçaladı bu his beni. suat’ın necip’in hatta hacer’in bile boşluğuna düşmek 1 haftadır hâlâ atlatmaya çalıştığım bir şey. arkadaşlarımla konuştum, yapay zekaya sordum (bana eylüle benzer romanlar önermesi için) ama asla bir daha hiçbir roman eylülün yerini tutmayacak ve bu kitap sonsuza kadar içimde bir boşluk kalacak, tek umudum hafızamı kaybedip bu romanı baştan okumak -ya da hiç okumayıp bu yola tekrar düşmemek- gibi hissediyorum. yemin ediyorum ben osmanlı’dan nefret ederim arkadaşlar. osmanlıya olan kinimi bilemezsiniz. ama bu kitap beni birden bire 1900 osmanlılarına 2. meşrutiyet zamanlarına birden o kadar ısıttı ki gerçekten o dönemlerde yaşamak istedim. bu sefer de bu modern çağda yaşamak zorunda
Edebiyat
EylülMehmet Rauf · İnkılap Kitabevi · 201750,1bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·224 syf.··
2025 3. kitabı
çok mantıklı bakış açıları sunduğu gibi fikrimce çok absürt düşüncelerinin de olduğu bir kitap. okuduğuma pişman değilim çünkü bana kattığı çeşitli bakış açıları ve faydaları oldu. ama gerçekten çok iyi bir kitap olduğunu da söyleyemeyeceğim :(
O KişiHüseyin Hakkı Kahveci · Destek Yayınları · 20248 okunma