Fark etmek acıydı ama gerekliydi. Gözlerimi kapatıp hakkımdaki hoş olmayan gerçeklere sırtımı dönmenin bana ne yararı olacaktı ? Bunu birçok kez denemiştim; fakat son sınavı biraz daha ertelemekten başka bir şey yapmıyordum.
Bunun bir şekilde yaşanması gerekiyordu. Yaşandı , beni mutsuz etti , bir dönem acı verdi , fakat sonunda kendi içimde daha güçlü olmamı sağladı.