“İnsan en vahşi hayvandır,” diye buyurdu Zerdüşt. “Trajedilere, boğa güreşlerine, çarmıha gerilişlere baktığında, dünya üzerinde bulunduğu diğer zamanlara göre kendini daha mutlu hissetti. Ve cehennemi icat ettiğinde... Cehennem onun dünyadaki cenneti oldu; üzerinde baskı kuranların diğer dünyada sonsuz cezalara çarptırıldığını düşünüp artık acı çekmeye tahammül edebilirdi.”
Karanlık olduğunu söylüyorsun. Doğrusu, senin güneşinin önüne bir bulut koydum. Ama bütün kenarlarının nasıl parıldadığını ve ışık yansıttığını görmüyor musun?