Dinlenmek elbette çocukların da hakkı ama bu süre bir hafta, bilemediniz on beş gündür. Bu süre sonunda çocuğun mutlaka aktif olarak öğrenme süreci içinde olması gerekir.
Potansiyel, baskı altında ortaya çıkar. Ders çalışmaktan başka sorumluluk almayan, hiçbir baskıyla karşılaşmayan bir çocuğun, yetişkinliğinde bir anda bunların üstesinden gelmesini beklemek gerçekçi değildir.
Her insan gibi öğretmen de girdiği ortama kendi iklimini götürür. Bu nedenle her öğretmen sınıfa girdiği zaman nasıl bir iklim götürdüğü konusunda kendisini sorgulamalı.