Biz onlara “kadın” ve dolayısıyla “ürkek” diye bakıyorduk; ama iki bin yıldır hiçbir şeyden korkmamışlardı ve bu hissi üstlerinden atalı da muhtemelen bin yıldan fazla olmuştu.
Hayatta olma bilinci kendini daha güçlü bir şekilde hissettirir geceleri, ölümün varlığı da öyle. “Yaşamın anlamı” gece duyumsanır ve sorgulanır. Kimse bunu öğle yemeği sırasında tartışmaz. Yaşam, gecenin konusudur.