"Onu "Tanrı'ın kelamı" olarak görmüyorum, yapılan tarihsel araştırmalar Eski Ahit'in çok değişik zamanlarda yaşamış, birbirlerinden çok farklı kişiler tarafından kaleme alındığını kanıtlamaktadır, ……Eski Ahit tek bir kişi tarafından yazılmadığı gibi, Tanrı tarafından da dikte ettirilmemiştir. Nesiller boyunca hayat ve özgürlük için mücadele etmiş olan insanların dehasını yansıtmaktadır."
"Yaklaşık olarak 1000 yıllık bir zaman dilimi içinde çeşitli yazar ve editörler tarafından kaleme alınan Eski Ahit kendi içinde çok farklı renkleri barındırır. İçeriğinde ilkel otoriterlik ve klancılıktan, insanlığı radikal bir şekilde özgürleşmesi gerektiği ve tüm insanların kardeş olduğu düşüncesine doğru önemli bir değişim olduğu dikkat çekmektedir. Eski Ahit devrimci bir kitaptır, ana teması insanın kan ve toprakla ilgili akrabalık ilişkilerinden, putlara tapmaktan, kölelikten, hükümdarların boyunduruğundan kurtararak bireylerin, ulusun ve tüm insanlığın özgürlüğe kavuşturulmasıdır. "
"Eski Ahit'in yalnızca adalet ve intikam ilkelerini ifade ettiği yaygın bir kanaattir. Buna karşın Yeni Ahit'in sevgi ve merhamet ilkelerini temsil ettiğine inanılmaktadır."
"Bize, ölümü her zaman daha fazla ölümün izlediği öğretildi. Hayır, bu doğru değil, ölüm her zaman yeni hayatın kuluçkasına yatmaktadır, varoluş, kemiklere kadar parçalandığı zaman bile."