Çocuk, köstebek, tilki ve at kitabının ben daha önce müthiş, tatlı bir animasyonunu izlemiştim. Kitabı okuduktan sonra yaklaşık 35 dakikalık animasyonunu izlemeninizi şiddetle öneririm. Ben çok beğenmiştim hatta bana kalırsa animasyon çok daha başarılı. Küçük prens’i sevenler eminim bu kitaba da bayılırlar. Yazar, bir dostluk hikayesi yazmak istedim diyor. Ama sadece dostluk hikâyesinden ibaret değil çok daha fazlası. Kendini sevmek, hayatı yaşamak, mutlu olmak, yardım istemek, kayboluş, yuvayı aramak, güç, zayıflık gibi temalara çok kısa ama etkili bir şekilde değiniyor. Filmini izlediğimde bazı yerlerde gözlerim bile dolmuştu belki önce kitabını, sonra filmini izlesem daha iyi olurdu ancak yine de ikisini de çok beğendim. Kitap okumaya ara verdiğiniz, kendinizi kötü hissettiğiniz bir dönemde sizin için mutluluk kaynağı olur. Kesinlikle öneririm.
Keyifli okumalar.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Tom Robbins kitaplarını çok severim. Başta Parfümün Dansı ile başladığım bu yolculuğa, Ağaçkakan ve şimdi de Dur Bir Mola Ver ile 3. kitabını bitirmiş bulunmaktayım. Yazara yeni başlayanlar için de bu sıralamayı tavsiye ederim açıkçası. Parfümün Dansı, hâlâ en sevdiğim kitabıdır yazarın. Kudra ve Aloabar aklımdadır hâlâ. Bu kitaba gelince, bir çingene ve büyücünün hikayesi diyebiliriz ancak bunun arkasında Tom Robbins, felsefesi ile bu kitabı yazmış aslında. Hayatı istediğin gibi yaşamak, hayatı keyifle yaşamak, özgürlük, heyecan, tutku, sevgi gibi kavramlara çokça değinmiş ve hayatın hiçbir şeyden daha önemli olmadığını söylemiştir. Zaten kitabın arkasında da şu güzel söz yer alıyor: "Kaybetmekten ve kazanmaktan öte bir hayat arayanlara."
Cesur ruhların hikâyesi. Okumanızı kesinlikle öneririm