Aşık sevmek değil, sevilmek derdinde. Sevilsin, şu karanlık dünyada kendisine bir ışık dehlizi açılsın, sevilmeye değer olduğunu biri ona söylesin istiyor. Yücelmek için yüceltiyor, sevilmek için seviyor. Istıraba tahammülü yok, yanmaya gelemiyor, varlığını alevde eriten bir pervane yerine kandile sitem okları yağdıran bir pervane olmayı yeğliyor. Gürültü yapıyor. 'Ne olur beni sev!' diye ulu orta bağırıyor, sessiz bir ağlayışla yapılmadığı için bu çağrı, masum bir yakarı olmadığı için ötelerden yankı bulmuyor.
Alıntı
Sessiz
sessiz oturabilir miyiz seninle? aramızda yaprakların hışırtısından, ve ceylanların hayata çıkışından başka bir ses olmadan. beni sessiz de sevebilir misin? yağmur almış toprağı ve üşüyen kainatı dinlerken, araya dünya sözleri karışmadan. biliyor musun çekirgelerin, unutulmuş ülkelerin, kahrından kuruyan nehirlerin diliyle konuşabilirim seninle duyabilirim seni hiç konuşmadan. kalbinin atışlarını duyabilirim içinde bir yaz gezmesine çıkan çocuğu ve dudağın en uzak sokağında biriken dilini hayatın sökebilirim, öğrenebilirim sözcükler bağırtılar klaksonlar ona karışmadan. ay sesiyle, gün sesiyle, gül sesiyle tırmanırım kalbinin tepesine ve işte, zakkumların diliyle konuşabilirim seninle. rüzgarın ve acının bildiği dilde acelesiz, hiç yarışmadan, sessiz oturabilir miyiz seninle?
Sayfa 166·Kitabı okuyor
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İki Mehtap Arasında
Her aşk bulunduğu kalbin şeklini alır. Toprak kokusu değince o rüyaya Aşk çözülür... geriye menekşeler kalır. Solmuş menekşeler: derinliğin tarihi. Yenik kavimlerin tarihi. Sevmek ateştir diye seslenir biri. Yalnız o mu? Kavuşmak ateş Kalbini bıraktığın sular ateş Şarkılar ateştir: “iki mehtap arasında kaldı gönül.”İki güneş İki gökyüzü arasında.Bir buluta karşı iki güneş durduğunda Her ölüm kendi gövdesinin şeklini alır…
Sayfa 91·Kitabı okuyor
Aşk artık sessizliğe katlanamıyor
Yücelmek için yüceltiyor, sevilmek için seviyor. Izdıraba tahammülü yok, yanmaya gelemiyor. Varlığını alevde eriten bir pervane yerine, kandile sitem okları yağdıran bir pervane olmayı yeğliyor. Gürültü yapıyor. " Ne olur beni sev!" diye uluorta bağırıyor. Sessiz bir ağlayışla yapılmadığı için bu çağrı, masum bir yakarı olmadığı için, ötelerden yankı bulmuyor.
Sayfa 77 - Timaş Yayınları·Kitabı okudu
Gitmek dönmektir güya Kaçı döner gidenlerin Dönenlerin kaçı gitmiştir ya da
Sayfa 245·Kitabı okudu
Ey susamışlara su veren Artır susuzluğumu Vâhayı değil çölü göster Kalbimdeki sızıyı artır İçimde yatan ölüyü Aşkınla silâhlandır Rahmetinden ver.
Sayfa 236·Kitabı okudu